zondag 19 maart 2017

Kleuren


Hoi hoi

Het thema 'kleuren' is voorbij. 
Hieronder de klasfoto's van jullie blauwe, rode en gele kindjes. (ik heb per ongeluk de 'groene foto' gewist van mijn gsm. Sorrrryyyy)








In het thema hebben we geleerd over de gele zon, de groene kikker, de rode bloem en de blauwe wolk. De kinderen mochten telkens in het kleur van de dag ook voorwerpen uit de klas zoeken. Ze waren heel vindingrijk. 
We maakten een kleurboek die jullie dan thuis samen kunnen inkleuren en zo nog wat verder oefenen. 

De kindjes leerden ook het liedje van de schilder:

Als ik groot ben wordt ik schilder 
en geef alles kleur
een blauwe kast, een gele muur en een rode deur
Al die kleuren licht en vrolijk
dat had ik gedacht
voor al wie heel verdrietig is
heel heel snel weer lacht.

We zagen deze week ook de eerste echte lentezon. We konden dan natuurlijk niet binnenblijven he...
Even ter info voor als het echt heel mooi weer wordt: Ik smeer de kinderen dan geregeld in met een sunblock zonnecrème. Dit is van school. Is je kindje allergisch, dan graag een eigen zonnecrème meegeven die in de klas mag blijven.

 






















Deze week en volgende week is het thema 'pasen, nieuw leven'. We leren dan over de lente, kuikentjes en de paasklokken natuurlijk. 
We zullen bezoek krijgen van enkele kuikentjes in de klas (maar stttt, dat is nog een verrassing voor de kindjes)
We gaan ook een paasmandje maken en op lentewandeling in Waardamme. (Wanneer weten we nog niet precies. We gaan samen met de eerste kleuterklas en gaan het weer wat afwachten) 
En na de vakantie zullen de paasklokken misschien wel langsgekomen zijn met een verrassing...

Groetjes
Juf Heleen

PS. Bedankt voor de medewerking aan de leuke pyjamadag. De foto's kan je terug vinden op de schoolsite.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen